Warsztaty dla szkół

Zgoda na publikację wizerunku

Zgoda na publikację wizerunku:
Zgoda uczestnika
Zgoda opiekuna prawnego
Zgoda dla nauczycieli

Kontakt

W sprawie zapisów na warsztaty prosimy o kontakt: 

tel. 32 359 21 41

tel.kom. +48 511 847 177

biblioteka.amerykanska@us.edu.pl

Tematy warsztatów w American Corner Katowice

Poniższe warsztaty realizowane są w dwóch modelach: w mieszanym i jednorodnym modelu językowym.

W mieszanym modelu warsztaty prowadzone są w języku polskim, a wszystkie materiały filmowe, których jest sporo, są w języku angielskim z angielskimi napisami. Takie podejście umożliwia realizację warsztatów dla grup o różnym poziomie angielskiego.

W modelu jednorodnym językowo warsztaty prowadzone są w całości w języku angielskim, co jest ofertą skierowaną przede wszystkim do grup ze szkół i klas dwujęzycznych. Tytuły takich warsztatów są w języku angielskim.

Wszystkie warsztaty prowadzone w całości po angielsku, mogą być prowadzone w modelu mieszanym, jeśli szkoła wyrazi taką potrzebę, np. chcąc zrealizować temat z grupami o mniejszych kompetencjach językowych.

Jesteśmy otwarci na propozycje tematów, jakie dane grupy chciałyby zrealizować. Tematy i formy warsztatów mogą być proponowane i uzgadniane indywidualnie z nami przez opiekunów zainteresowanych grup. 

Warsztaty w języku polskim i angielskim

1. Symbole Stanów Zjednoczonych.

2. Organizacja państwa – relacje pomiędzy prawem federalnym a stanowym, specyfika amerykańskich wyborów prezydenckich. 

3. ”Study in the USA” – wszystko co warto wiedzieć o edukacji i studiowaniu w Stanach Zjednoczonych. 

4. Historia Stanów Zjednoczonych – wybrane zagadnienia:

– od pradziejów, poprzez okres kolonialny do Deklaracji Niepodległości,

– od Deklaracji Niepodległości, poprzez Artykuły Konfederacji  do Konstytucji USA,

– Wojna Secesyjna i kwestie niewolnictwa – dawniej i dziś,

– od Rekonstrukcji, przez „Gilded Age”, „Progressive Era”.

 –  Od I Wojny Światowej

– I Wojna Światowa, Szalone Lata Dwudzieste, Wielka  Depresja i „New Deal”,

– II Wojna Światowa, Wojna na Pacyfiku,

– USA i świat po II Wojnie Światowe.j

5. Krajoznawstwo – 5 makroregionów USA i ich specyfika.

6. Kino i sztuka amerykańska.

7. Work & Travel praca w wakacje i zwiedzanie USA.

8. 25 rzeczy, które warto wiedzieć wybierając się do USA.

9. Aktualne zagadnienia promowane przez Departament Stanu USA:

– światowe bezpieczeństwo – Siły Zbrojne USA w Polsce,

– „Fake News and Media Literacy” – czy możemy mieć zaufanie do mediów?

– priorytety w relacjach gospodarczych Polski i USA. 

11. Amerykańskie przedmieścia.

Warsztaty w języku angielskim

1. Hidden figures of innovation – who is behind the digital revolution?

2. The intriguing visionaries of the unbridled mind – Elon Musk, Steve Jobs, Salman Khan

3. American disruptive innovation – what is it and how has it been changing the world and education?

4. How can I build a startup that will last and be successful? Organizations inspired by the next stage of human   consciousness.

5. The Big Bang and the hard problem of consciousness – David Chalmers, John Searle, Edward Witten, Carl Sagan

Warsztaty w modelu Problem-Based Learning (PBL)

Problem-Based Learning jest metodą uczenia się opartą zarówno na współpracy w zespole, jak i na pracy indywidualnej. Jest metodą, która stymuluje poszukiwanie informacji i jej przetwarzanie. Zmusza do refleksji, pomaga w krytycznej ocenie, uczy w naturalny sposób wartościowania zdobytych elementów wiedzy pod kątem ich efektywności i przydatności do rozwiązania problemu.

PBL jest zatem metodą skoncentrowaną na uczniu, któremu oddaje się odpowiedzialność za proces uczenia się. Uczniowie pracują w zespołach nad rozwiązaniem praktycznego zagadnienia odzwierciedlającego pewne elementy rzeczywistości. Podejmują indywidualnie i w grupie decyzję, w jaki sposób będą rozwiązywali problem, jak podzielą się zadaniami, jaką obiorą strategię pracy. Wiedza jest ukryta w problemie, który jest formą zadania i proces uczenia się zachodzi podczas prac nad jego rozwiązaniem.  

Zapraszamy Was do wyboru tego typu zajęć i współtworzenia ich z nami. Możemy je przeprowadzać dla Was i z Wami. Poniżej lista proponowanych warsztatów PBL. Dziękujemy Gabrieli Okwieka za zainspirowanie nas warsztatami “Discover America”, jakie przeprowadziła u nas ze swoimi uczniami.

Dla wszystkich poniższych warsztatów dostępne są zasoby w postaci książek, czasopism, filmów, komputerów, iPadów, infokiosku, gier planszowych, papieru, pisaków, Kahoota.

Czas realizacji każdego z poniższych warsztatów to około 3 godziny zegarowe, od 10:00 do 13:00.

Przeczytaj i zobacz więcej TUTAJ: https://ackatowice.us.edu.pl/problem-based-learning/

1. Discover America

Uczniowie przygotowują w grupach dowolnie wybrany temat związany ze Stanami Zjednoczonymi. Prezentują go w formie plakatu lub dowolnej innej formy graficznej. Warsztaty kończą się Kahootem przygotowanym przez uczniów – każda grupa przygotowuje swoje pytania dla całej grupy.

Students choose and work on a freely chosen topic connected with the US. They present their work in the form of a poster or any other written form. The workshop ends with a Kahoot game, which is prepared by the students themselves in cooperation with their teacher.

2. Plan a community event

Uczniowie projektują w grupach wydarzenie dla lokalnej społeczności. Sami decydują jaki rodzaj wydarzenia będą przygotowywali: koncert, wystawę, zawody sportowe, festiwal muzyki itp. Wydarzenie musi się wiązać ze Stanami Zjednoczonymi albo przez wybór amerykańskiego artysty, albo tematu związanego z amerykańską kulturą, geografią, historią czy edukacją.

Wydarzenie musi być osadzone w realiach danej społeczności, ceny wynajmu sali, honoraria dla artystów, docelowa projektowana liczba widzów, ceny biletów itp. Uczniowie prezentują efekt pracy w formie plakatu i/lub ustnej prezentacji.


Students design an event for a local community. They decide what kind of event they will work on, a concert, exhibition, sports event, music festival etc. The event will have to be connected with the States either by a choice of an American artist or by the choice of some theme relating to the US.

Students need to find out a real local or  other known venue, find out the cost of hiring the venue. They need to calculate the fees for the artists, ticket price to cover the costs, predict the size of the audience etc. Students present their work in the form of a poster.

3. Design a board game – discovering America

Uczniowie projektują grę planszową, która powinna zawierać dowolnie wybrane tematy związane z geografia, kulturą, historią, polityką, edukacją etc. Warsztaty kończą się albo rozegraniem zaprojektowanej planszówki lub grą w Kahoota.

Students decide what they will include in a board game content-wise, but they need to cover geography, culture, history, politics, education. To finish the groups may play the board game or/and play Kahoot for which
each group prepares 4 questions. 

4. Design a two-week holiday in the USA

Uczniowie wybierają nazwę dla swojej agencji turystycznej, której zadaniem jest przygotowanie oferty dwutygodniowych wczasów w Stanach Zjednoczonych. Zadaniem agencji jest przygotowanie programu pobytu, rzeczy do zwiedzenia, zabytki, parki narodowe itp. Również uwzględniając w kalkulowanej cenie przeloty, ceny hoteli, wynajem samochodu itp.

Students choose a name of their travelling agency and they prepare an offer of a two-week holiday in the USA. They need to work out itinerary, monuments, parks, places of interests, flights, prices, hotels, renting a car/ flying etc.

5. AI – risks and chances – debate

Warsztat przeprowadzony jest z użyciem metody World Cafe. Grupy uczniów przygotowują swoją definicję Sztucznej Inteligencji, argumenty za i przeciw jej rozpowszechnianiu, ich zrozumienie problemu. Przy pracy nad tematem korzystają z zasobów sieci i literatury z księgozbioru American Corner.

The workshop is done in a world cafe model. They debate on the problem in groups and prepare their list of pros and cons with an introduction to what AI is, how they define and understand it. To this end they need to do some research, before they start writing things up. To finish they present the outcome of their work to the whole group


GALERIA ZDJĘĆ

Warsztaty dla młodzieży cieszą się bardzo dużą popularnością. Wiele szkół współpracuje z nami już od długiego czasu. Ten, kto raz do nas przyjdzie, wraca bardzo chętnie. Zajęcia prowadzone są w przyjaznej atmosferze. Merytorycznie zawsze stoją na wysokim poziomie, są ciekawe i są lubiane przez uczniów.

Uczniowie lubią spędzać czas również w samej czytelni, przeglądając książki, czasem układając puzzle, czy grając w inne gry.

Zdjęcia są krótką jedynie migawką atmosfery miejsca, samych zajęć. Są też udokumentowaniem, że nawet pandemia i lockdown nie był nam straszny. Choć bardzo się cieszymy, że te “atrakcje” już za nami.

Jeśli jeszcze u nas nie byłeś, zapraszamy!