Warsztaty dla szkół

Zgoda na publikację wizerunku

Zgoda na publikację wizerunku:
Zgoda uczestnika
Zgoda opiekuna prawnego
Zgoda dla nauczycieli

Kalendarz zdalnej rezerwacji zajęć w American Corner Katowice

Kalendarz zdalnej rezerwacji zostanie udostępniony od 16 września 2024 roku.

Rezerwacji na warsztaty można dokonać klikając poniższy adres: 
Kalendarz zdalnej rezerwacji zajęć

Przeczytaj więcej o Kalendarzu w Aktualnościach

Kontakt

W dodatkowych sprawach związanych z zapisami na warsztaty prosimy o kontakt: 

tel. 32 359 21 41

tel.kom. +48 511 847 177

biblioteka.amerykanska@us.edu.pl

Liczebności grup

Wszystkie zajęcia i warsztaty prowadzone są w grupach o liczebności nie przekraczającej 30 osób. W przypadku grup powyżej 30 osób możliwa jest realizacja warsztatów w dwóch mniejszych grupach w różnych godzinach tego samego dnia. W celu uzgodnienia tego rodzaju zajęć prosimy o bezpośredni kontakt z nami.

Tematy warsztatów w American Corner Katowice

Poniższe warsztaty realizowane są w dwóch modelach: w mieszanym i jednorodnym modelu językowym.

W mieszanym modelu warsztaty prowadzone są w języku polskim, a wszystkie materiały filmowe, których jest sporo, są w języku angielskim z angielskimi napisami. Takie podejście umożliwia realizację warsztatów dla grup o różnym poziomie angielskiego.

W modelu jednorodnym językowo warsztaty prowadzone są w całości w języku angielskim, co jest ofertą skierowaną przede wszystkim do grup ze szkół i klas dwujęzycznych. Tytuły takich warsztatów są w języku angielskim.

Wszystkie warsztaty prowadzone w całości po angielsku, mogą być prowadzone w modelu mieszanym, jeśli szkoła wyrazi taką potrzebę, np. chcąc zrealizować temat z grupami o mniejszych kompetencjach językowych.

Jesteśmy otwarci na propozycje tematów, jakie dane grupy chciałyby zrealizować. Tematy i formy warsztatów mogą być proponowane i uzgadniane indywidualnie z nami przez opiekunów zainteresowanych grup. 

Warsztaty w języku polskim i angielskim (1,5 do 2 godzin)

1. Symbole Stanów Zjednoczonych.

2. Organizacja państwa – relacje pomiędzy prawem federalnym a stanowym, specyfika amerykańskich wyborów prezydenckich. 

3. ”Study in the USA” – wszystko co warto wiedzieć o edukacji i studiowaniu w Stanach Zjednoczonych. 

4. Historia Stanów Zjednoczonych – wybrane zagadnienia:

– od pradziejów, poprzez okres kolonialny do Deklaracji Niepodległości,

– od Deklaracji Niepodległości, poprzez Artykuły Konfederacji  do Konstytucji USA,

– Wojna Secesyjna i kwestie niewolnictwa – dawniej i dziś,

– od Rekonstrukcji, przez „Gilded Age”, „Progressive Era”.

 –  Od I Wojny Światowej

– I Wojna Światowa, Szalone Lata Dwudzieste, Wielka  Depresja i „New Deal”,

– II Wojna Światowa, Wojna na Pacyfiku,

– USA i świat po II Wojnie Światowe.j

5. Krajoznawstwo – 5 makroregionów USA i ich specyfika.

6. Kino i sztuka amerykańska.

7. Work & Travel praca w wakacje i zwiedzanie USA.

8. 25 rzeczy, które warto wiedzieć wybierając się do USA.

9. Aktualne zagadnienia promowane przez Departament Stanu USA:

-Wybory prezydenckie 2024

– światowe bezpieczeństwo – Siły Zbrojne USA w Polsce,

– „Fake News and Media Literacy” – czy możemy mieć zaufanie do mediów?

– priorytety w relacjach gospodarczych Polski i USA. 

11. Amerykańskie przedmieścia.

Warsztaty w języku angielskim (od 1,5 do 2 godzin)

Marek Konieczniak : Rezerwacja poprzez link poniżej :

https://forms.gle/g4zW3RnPGTgwCL4W7

 dla Marka na 13.12.2024

 

Od 13 listopada 2024 możecie państwo rezerwować zajęcia, które odbędą się 13 grudnia 2024. Będą to : How can I build a startup that will last

Zajęcia będą prowadzone w języku angielskim. Zapraszamy.

Od  nowego roku szkolnego 2024/25 zajęcia w języku angielskim będą odbywały się w innym, nowym modelu. Dotyczy to również zajęć w modelu PBL (Problem Based Learning).

Raz w miesiącu, poczynając od listopada 2024, będzie można wybrać i zapisać się na konkretny termin zajęć oraz temat przez nas podany. Zapisy na tego rodzaju zajęcia będą dostępne w Kalendarzu zdalnych rezerwacji z minimum miesięcznym wyprzedzeniem, o czym będziemy Państwa informować. Prawdopodobne terminy tego typu zajęć to piątki : 15.11.2024, 13.12.2024, 17.01.2025, 14.02.2025, 21.03.2025, 11.04.2025, 16.05.2025, 13.06.2025.

Poniższa lista zawiera propozycję tematów. Nie jest to lista wiążąca. Tematy mogą zostać zmienione i uzgodnione z konkretną szkołą, która zapisze się na zajęcia.

Konkretne daty dla każdego miesiąca zostaną podane do końca miesiąca września.

The intriguing visionaries of the unbridled mind – Elon Musk, Steve Jobs.

Uncover the secrets of groundbreaking innovation and dive deep into the thought processes of trailblazers like Elon Musk and Steve Jobs, and learn what fuels their relentless drive for progress.

How can I build a startup that will last and be successful? Organizations inspired by the next stage of human   consciousness.

This thought-provoking workshop will immerse you in the theory of teal consciousness-inspired organizations, allowing you to redefine traditional business goals and create a venture that is not only profitable, but also sustainable and meaningful.

The workshop can alternatively be conducted using the Project-Based Learning (PBL) model, allocating three hours for the session.

Can AI Ever Be Truly Conscious? The Big Bang and the hard problem of consciousness

A philosophical deep dive into the concept of consciousness in AI, examining if and when machines might achieve consciousness, and the ethical implications of such a development.

This workshop will also take you on a journey through the Big Bang and the complex ‘hard problem’ of consciousness, guided by some of the world’s leading thinkers in physics and philosophy.

AI-Powered Education: The Future of Learning?

Students will explore the use of AI in education, such as personalized learning and intelligent tutoring systems, and debate the implications for teachers, students, and educational equity

 

RENE HENRY – terminy zajęć  : 12.11.2024, 10.12.2024, 20.01.2025, 03.02.2025, 10.03.2025, 31.03.2025, 01.04.2025, 19.05.2025, 02.06.2025

Rezerwacja poprzez link poniżej  :

https://forms.gle/wGeUGVcV1Sm2MGKH9   dla Rene na 10.12.2024

 

Extreme Weather in the United States: Personal stories of growing up in Tornado Alley

Session in English, focused mostly on the basics of tornadoes, but will also briefly discuss hurricanes and other severe weather in the U.S. Presentation will include easily understandable information about how these weather events form, are categorized, and tracked. Information regarding safety, preparation, and aftermath will also be included along with personal stories from the presenter. Audience will be encouraged to participate by way of discussing various weather-related scenarios, practicing safety procedures, and other generalized discussions and experience sharing. [1.5 hours – can be shortened or lengthened with additional materials or activity]

Snapshots of America: A personal experience with reverse culture shock

Session in English that combines some basic geographical and historical aspects about the United States with information about present day social culture and customs. Presenter lived in the United States for over 40 years and includes a personal 'top 10′ list of differences (between Poland and the U.S.) as experienced through reverse culture shock. Audience will be encouraged to participate by way of answering questions aloud, engaging in brainstorming sessions with peers, sharing personal experiences with travel and culture change, and other generalized discussion. [1 to 1.5 hours – can be shortened or lengthened with additional materials or activity]

The Funny Thing About English…A Conversation with an Americcan in Poland

Session will cover some cultural and historical information about the USA and its relationship with other parts of the world through a language-based workshop. We’ll explore various English dialects and Accents, practice speakin and pronouncing tricky English sounds, review some commonly used phrases and idioms, and cover a few other peculiarities  of American English.

 

Warsztaty w modelu Problem-Based Learning (PBL) (od 2,5 do 3 godzin)

Problem-Based Learning jest metodą uczenia się opartą zarówno na współpracy w zespole, jak i na pracy indywidualnej. Jest metodą, która stymuluje poszukiwanie informacji i jej przetwarzanie. Zmusza do refleksji, pomaga w krytycznej ocenie, uczy w naturalny sposób wartościowania zdobytych elementów wiedzy pod kątem ich efektywności i przydatności do rozwiązania problemu.

PBL jest zatem metodą skoncentrowaną na uczniu, któremu oddaje się odpowiedzialność za proces uczenia się. Uczniowie pracują w zespołach nad rozwiązaniem praktycznego zagadnienia odzwierciedlającego pewne elementy rzeczywistości. Podejmują indywidualnie i w grupie decyzję, w jaki sposób będą rozwiązywali problem, jak podzielą się zadaniami, jaką obiorą strategię pracy. Wiedza jest ukryta w problemie, który jest formą zadania i proces uczenia się zachodzi podczas prac nad jego rozwiązaniem.  

Zapraszamy Was do wyboru tego typu zajęć i współtworzenia ich z nami. Możemy je przeprowadzać dla Was i z Wami. Poniżej lista proponowanych warsztatów PBL. Dziękujemy Gabrieli Okwieka za zainspirowanie nas warsztatami „Discover America”, jakie przeprowadziła u nas ze swoimi uczniami.

Dla wszystkich poniższych warsztatów dostępne są zasoby w postaci książek, czasopism, filmów, komputerów, iPadów, infokiosku, gier planszowych, papieru, pisaków, itp.

Czas realizacji każdego z poniższych warsztatów to około 3 godziny zegarowe, od 10:00 do 13:00.

Część zasad organizacyjnych przekazywana jest w j. polskim, ale główna część – praca w grupach i prezentacje odbywają sie w j. angielskim.

Przeczytaj i zobacz więcej TUTAJ: https://ackatowice.us.edu.pl/problem-based-learning/

1. Discover America

Uczniowie przygotowują w grupach dowolnie wybrany temat związany ze Stanami Zjednoczonymi. Prezentują go w formie plakatu lub dowolnej innej formy graficznej. Warsztaty kończą się prezentacją plakatu przygotowanego przez uczniów – każda grupa przygotowuje informacje dla całej grupy.

Students will prepare a topic of their choice related to the United States in groups. They will present it in the form of a poster or any other graphic form.

2. Plan a community event

Uczniowie projektują w grupach wydarzenie dla lokalnej społeczności. Sami decydują jaki rodzaj wydarzenia będą przygotowywali: koncert, wystawę, zawody sportowe, festiwal muzyki itp. Wydarzenie musi się wiązać ze Stanami Zjednoczonymi albo przez wybór amerykańskiego artysty, albo tematu związanego z amerykańską kulturą, geografią, historią czy edukacją.

Wydarzenie musi być osadzone w realiach danej społeczności, ceny wynajmu sali, honoraria dla artystów, docelowa projektowana liczba widzów, ceny biletów itp. Uczniowie prezentują efekt pracy w formie plakatu i ustnej prezentacji.


Students design an event for a local community. They decide what kind of event they will work on, a concert, exhibition, sports competition, music festival etc. The event must be related tothe States either through the choice of an American artist, actor, politician or any other known person or a theme related to American culture, geography, history or education

The event must be grounded in the realities of the given community, including the cost of venue rental, artist fees, projected audience size, ticket prices, etc. Students will present the result of their work in the form of a poster and oral presentation.

3. Design a board game – discovering America

Uczniowie projektują grę planszową, która powinna zawierać dowolnie wybrane tematy związane z geografia, kulturą, historią, polityką, edukacją etc. Warsztaty kończą się albo rozegraniem zaprojektowanej planszówki .

Students will design a board game that should include any chosen topics related to geography, culture, history, politics, education, etc. The workshop concludes either with playing the designed board game.

4. Design a two-week holiday in the USA

Uczniowie wybierają nazwę dla swojej agencji turystycznej, której zadaniem jest przygotowanie oferty dwutygodniowych wczasów w Stanach Zjednoczonych. Zadaniem agencji jest przygotowanie programu pobytu, rzeczy do zwiedzenia, zabytki, parki narodowe itp. Również uwzględniając w kalkulowanej cenie przeloty, ceny hoteli, wynajem samochodu itp.

Students will choose a name for their own travel agency, whose task is to prepare a two-week vacation package in the United States. The agency’s responsibility is to prepare an itinerary, including things to see, landmarks, national parks, etc., while also factoring in the cost of flights, hotel prices, car rental, etc., into the calculated price.


GALERIA ZDJĘĆ

Warsztaty dla młodzieży cieszą się bardzo dużą popularnością. Wiele szkół współpracuje z nami już od długiego czasu. Ten, kto raz do nas przyjdzie, wraca bardzo chętnie. Zajęcia prowadzone są w przyjaznej atmosferze. Merytorycznie zawsze stoją na wysokim poziomie, są ciekawe i są lubiane przez uczniów.

Uczniowie lubią spędzać czas również w samej czytelni, przeglądając książki, czasem układając puzzle, czy grając w inne gry.

Zdjęcia są krótką jedynie migawką atmosfery miejsca, samych zajęć. Są też udokumentowaniem, że nawet pandemia i lockdown nie był nam straszny. Choć bardzo się cieszymy, że te „atrakcje” już za nami.

Jeśli jeszcze u nas nie byłeś, zapraszamy!